Make My Day - Kapitel 8



Föregående: (Samiras perspektiv) "Hur har er andra dag här i London varit då?" frågade Johanna. "Underbar, Bäst, Otrolig och ännu mer bäst" svarade jag och log åt allt som hänt under dagen. "Har du helt glömt bort att du svimmade?" frågade Johanna halvt allvarlig och halvt skrattandes. "Ja!" svarade jag och skrattade lite, jag hade faktiskt glömt bort att jag svimmat, vilket tydde på att resten av dagen varit bra eftersom den fått mig att glömma. "Jag ska bara ringa Niall för att säga att jag har hans OnePiece" sa jag och innan jag gick ut ur rummet puttade Elise till mig i sidan, precis som jag gjort på henne innan.
- - -

Nialls Perspektiv
Vi satt i min och Zayns lägenhet och tittade på "Hitta Nemo". Louis hade valt filmen, men själv hade han somnat efter tjugo minuter. Alla sov utom jag och Harry. Jag tänkte på om jag skulle väcka dem och i så fall hur. I min ficka kände jag min mobil vibrera. "Samira" stod det på skärmen och jag log automatiskt.
"Niall theonewhohelpedagirlunderastarchaise Horan" svarade jag och hörde hennes underbara skratt, medan jag gick bort från soffan.
"I Wanna say that i have Your onepiece" sa Samira
"Okey"
"When Do I give it back to you?"
"Tomorrow?" Svarade jag och log lite för mig själv.
"We are in the studio until 4pm, so Maybe We Can meet then". Fortsatte jag.
"Yes! It would be great! It was also an other thing I want to tell you!"
"What?" Jag väntade mer eller mindre tålmodigt på svaret, vad mer ville hon säga?
"I AND ELISE WILL STAY IN LONDON A ENTAIRE YEAR!!" Jag log stort som svar, men sen kom jag på att hon inte kunde se det så jag sa:
"WOW! amazing" Det jag sagt var äkta, jag hade blivit ganska besviken när Samira sagt att hon bara skulle stanna i en vecka så nu blev jag glad. Jag ville verkligen lära känna Samira.
"Can I pic you up at 16.30 then, at Your place?" frågade jag och hon svarade att det gick bra, och sa adressen. När vi lagt på gick jag tillbaka till soffan och såg Harry som satt och tittade på mig. "Who was that? You smiled all the time when you talked." sa Harry nyfiket.
"Samira, the girl from today." svarade jag lite undvikande, men Harry såg rakt igenom mig. "Oh, I think someone has fallen in love" sa Harry retsamt men hans tonfall lät ändå lite vasst, vilket inte var likt Harry. jag svarade:
"I've just met her one time, I don't now her." "Yet" la jag sedan till och jag såg Harry le på det sättet som han alltid gör när han kommit på något smart.
"Come on, should we wake the other guys up?" sa jag lite för att byta samtalsämne och lite för att jag ville väcka dem.
"I start with Zayn, you with Liam and then we take Louis together, ok?" sa Harry och jag nickade till svar medans han började kittla Zayn. Snabbt började jag att kittla Liam och sedan, när de vaknade, attackerade alla fyra en snart yrvaken Louis.
Louis var mest sur på oss, Zayn och Liam hade nog fått ut sin hämd över Louis...
Vi skrattade åt hans min och Harry gick och stängde av filmen som alla glömt bort.
*
Innan jag somnade tänkte jag på Samira. Vad var det som var så speciellt med henne? Jag visste inte, men varje gång jag blundade så kom en bild av henne upp, då hon log.
Jag tänkte på dagen och var nästan glad för att Samira svimmat, annars hade jag nog aldrig mött henne.
Tillslut somnade jag.

- - -

Inte jätte långt, menmen.
Det var iaf ur Nialls perspektiv och han tänker på svenska men pratar engelska.

Titta på inlägget över också! (Ledtråd: Karaktärstävling!)

X


Kommentarer
Postat av: Julia

Suuperbra! Men det vore bättre om de pratar på svenska istället för engelska för man blir ganska förvirrad om det är både på svenska och engelska. <3

2012-05-12 @ 17:11:32
URL: http://novllarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

Din hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0