Make My Day - kapitel 5



Föregående: (Samiras Perspektiv) Jag rullade nedåt mot något som var hårt och så föll jag till marken med en hård smäll. Jag tittade förfärat ner i marken när jag insåg att jag skulle landa med ansiktet först. Sedan blev allt svart.
---

Jag öppnade långsamt ögonen. Vad jag kunde se så befann jag mig i ett sovrum. När jag skulle vända mig om kved jag till, för det värkte i hela kroppen. Plötsligt kom jag på vad som hänt. Jag hade fallit nedåt och slagit hårt i marken. Nu var jag säkert hos någon snäll person som hittat mig medvetslös.
En hemsk tanke for igenom mig. var det kanske tvärtom, att det var någon som när jag varit medvetslös passat på och kidnappat mig? Jag slog bort tanken.
"Boys, come here! She has wake up!" Jag hörde en killröst som säkert pratade med några andra.
Försiktigt satte jag mig upp i sängen och in kom fem stycken killar. Han som kom först hade blont hår och helt tindrande ögon. "Were am I?" frågade jag försiktigt. Den blonda killen kom närmre och svarade, jag hörde att det var samma person som pratat innan. "You are at our home, we find you under a starcase and took you here so you should wake up in a bed, not in the roads of London"
"Oh, Thank you" sa jag och log lite försiktigt och tittade mot de andra fyra killarna som stod vid dörren.
"Actually you should just thank Niall, if it not were for him, i think that you been wake up under that starcase" sa en av killarna som hade Brunt, lockigt hår och valpögon.
"But, who of you are Niall?" frågade jag.
"I am" svarade den blonda som stod närmast mig. Jag tittade djupt in i hans ögon:
"Thank You!" Jag såg att han log, men sedan blev hans ögon lite oroliga.
"How do you feel?"
"It hurts. In my head, My leg and my shoulder, But i'm okey." svarade jag på Nialls fråga.
"No, then you're not okey". Konstaterade Niall med sina oroliga ögon.
"Do you want something to eat?" frågade en annan av killarna, han hade mörkare hår än Niall och såg väldigt snäll ut.
"Yes, it would be nice" svarade jag.
"Okey, i'll go and take something in the kitchen, Buy the way, I'm Louis". Jag log mot honom och sedan kom jag på att jag inte presenterat mig.
"Oh, i forgot to tell, my name is Samira." sa jag och tittade mot alla killarna. Niall svarade:
"We know". Han tittade ner i marken, som om han skämdes men sedan fortsatte han.
"I'm sorry, but I borrow Your phone and call the one you lastest called. I tell her that you were here, and she and two other friends are on their way".
"You have nothing to sorry for, i don't now how I can thank you!"
Svarade jag och jag var väldigt tacksam - tänk att han gjort allt detta för en medvetslös tjej som han hittat på gatan.
"If you give me a hug i should be the happiest man in this world" sa Niall och log. Han skämtade väl? Hur skulle jag kunna tacka honom genom en kram?
Jag lutade mig fram och kramade honom hårt och länge samtidigt som jag drog in hans doft.
Från köket ropade Louis, så de tre killarna som stått vid dörren som publik gick ut ur rummet. "Can I get your number?" viskade Niall i mitt öra. "Of course" svarade jag och släppte långsamt taget om honom. "But were is My phone" frågade jag honom och han räckte fram min vita iphone med ett ledset uttryck i ansiktet. Mobilen hade en spricka över skärmen, men man kunde ändå se vad som var under sprickan. Niall skrev in sitt nummer och jag skrev in mitt i hans mobil.
"Why Do all you five guys live in this house?" frågade jag på grund av min nyfikhenhet.
"Em, then you don't no us at all?" frågade Niall.
"No, Why? Should I know you?"
"We are in the biggest boyband in the world" svarade Niall med ett svagt leende.
"Oh oh oh, you don't no You'r beutiful, oh oh oh, that's what makes you beutiful" sjöng Niall
"Wow, i've heard that song and i like it, But i doesn't no the artist". Svarade jag och log åt Nialls sång, han sjöng verkligen vackert.
"One Direction are our name, have you heard that?"
"Yes, i have, one of My friends in Sweden is a big fan of you!!" sa jag och tänkte på Katta som var värsta fanet av bandet jag hamnat hos.
"Are that someone in the band who names Zain or something like that? I think she likes him most of all" fortsatte jag.
Niall log och sedan sa han:
"Yees, Zayn is the one with the most black hair"... "So you are from Sweden then", sa han, fortfarande leendes.
"Yes, i live there, But i'm here in London for a week" sa jag och jag såg att Niall såg lite ledsen ut: "Only a week?"
Louis kom in genom dörren och sa: "Your friends has arrived now, they are in the kitchen".
Jag försökte ta mig upp, men det gjorde ont eftersom jag hade blåmärken över hela kroppen.
"Can you help me?" frågade jag Niall medan jag sträckte fram min hand. Han stannade upp i någon sekund, men sedan ignorerade han min hand och lyfte lätt upp mig varpå han ställde ner mig på golvet.
Jag tittade ner på mina kläder - dem var helt förstörda. "My clothes" sa jag tyst, men Niall hörde. "Do you want to borrow My onepiece?" frågade han och jag nickade som svar. Niall gick fram till garderoben som fanns i rummet och tog fram en USA onepiece. Niall gick ut ur rummet så att jag kunde byta om ifred. Jag klädde snabbt av mig och satte på mig hans Onepiece, som var ganska för stor. Sedan gick jag ut mot riktningen Niall hade gått åt. I köket satt Johanna, Elise, Henke och alla fem onedirection killar vid ett bord. Elise ställde sig upp och gick fram och kramade mig försiktigt. "Gör det ont?" "Jag har en massa blåmärken och är trött, men annars mår jag bra".
Jag satte mig på en stol bredvid Niall och såg att killen med krulliga håret tittade på mig. "You have n't tell me your names!" sa jag och vände blicken mot killarna.
"I'm Harry, Harry Styles" sa killen med krulliga håret.
"I am Liam, Liam Paine if you want to", sa killen jag lagt minst märke till.
"You should know who I am" sa Zayn på skämt och jag skrattade.
"Actually i know your name, ZAYN". sa jag och han tittade imponerat på mig.
Niall skrattade sitt underbara skratt och jag började le när jag hörde det. Tänk vilken tur att jag hade svimmat ändå. Jag tog en bulle från korgen på bordet och lutade mig tillbaka.

---
Sådär! Jag är inte jättenöjd med detta kapitel, men de händer en del saker i det iaf :) Tycker ni att jag ska ha en karaktärstävling? Kommentera isf!

Svar till Sandra: Nu ska jag förklara vad som skulle hända ifall du startade en Novellblogg.
Jag skulle först se att du hade en Novellblogg och sedan skulle jag le och tänka 'tjejen som lämnar så gulliga kommentarer har startat en Novellblogg let's check it out' sedan skulle jag läsa kapitlena och lägga till dig på bloglovin'. :)

Tack för kommentarerna allihopa :)


Kommentarer
Postat av: Emina & Olivia

Svar: Okej! Vi lägger till dej nu :)

2012-05-07 @ 17:15:26
URL: http://justonedirectionnovell.blogg.se/
Postat av: Sandra

Skitbra! Vill ha mer ;) Okej kanske startar en :)(om det var till mig du skrev)

2012-05-07 @ 18:21:24
Postat av: Therese

Kanske lite mera tankar från henne så skulle det kunna bli ännu bättre och lite mer detaljer kanske? Annars så var det riktigt bra! Fortsätt så! :D

2012-05-07 @ 18:26:41
URL: http://eclipsis.blogg.se/
Postat av: Laila

din blogg verkar bra, ska läsa den :)

om du har tid kika gärna in i min blogg. :) xx

2012-05-07 @ 18:48:47
URL: http://miniimaginesandstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

Din hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0