Make My Day - kapitel 3


Föregående: (Samira:s perspektiv) Jag kunde inte prata för att jag var så chockad och glad så istället tog jag ett steg fram och kramade om Johanna hårt.
Jag lyckades tillslut få fram tre ord: "Du är bäst!" Johanna log med hela kroppen.
---

Elises Perspektiv

Jag följde efter Henke ut genom dörren. Eftersom Johanna bara hade ett gästrum skulle jag sova i samma lägenhet som Henke, i hans gästrum. Jag var väldigt glad för det eftersom jag var intresserad av Henke, men lite orolig över hur han såg mig. Han kanske bara tyckte att jag var en barnslig kompis till hans syrra som var på besök, men var snäll genom att ställa upp för sin syrra. Jag tänkte på det lite mer - självklart måste det vara så. Jag rycktes ur mina tankar av Henke som öppnade en dörr tre dörrar från Johannas lägenhet och sa: "Välkommen till mitt hus" med en tillgjord röst. Jag skrattade lite och gick sedan in genom dörren. Precis när jag skulle ta mina väskor i händerna kom på att jag måste ha glömt de i Johannas hus. "Jag måste bara hämta mina väsk.." längre han jag inte förrän Henke avbröt mig. "Dina väskor står inne på ditt rum" "Men hur.." började jag men Henke avbröt mig för andra gången: "Jag bar hit dem när du pratade med Samira". Jag nickade lite förundrat, men sedan kom jag på någonting. När jag och Samira pratat hade vi ju bestämt vem som skulle sova vart, det kunde ju inte han vetat innan... "Hur visste du att Jag skulle sova här?" frågade jag. Henke svarade inte utan log hemlighetsfullt och blinkade till mig. När jag varit förtrollad i hans ögon ett tag sa Henke: "Kom, jag ska visa dig ditt rum". Vi gick genom hans lägenhet som var exakt likadan som Johannas till grunden sedan fortsatte vi in i ett stort rum. Rummet hade en stor dubbelsäng och vita väggar som såg ganska nymålade ut. Det fanns också ett stort fönster och när jag tittade ut genom det såg jag att det hade slutat regna.
Henke öppnade en dörr som var nästan var helt kamouflerad med väggen och därinne fanns en liten toalett med dusch. Jag pustade lättat ut när jag insåg att jag skulle ha egen toa, som skulle undvika ganska många pinsamma stunder. Bredvid toalettdörren fanns en till dörr som var ännu bättre kamouflerad och därinne fanns inget mindre än en WALK IN CLOSET. I Walk in closeten fanns redan mina väskor. Jag la mig ner på sängen i ren chock och blundade.
En riktig Walk in Closet - jag vet inte hur länge jag drömt om en sådan.
"Mår du bra?" jag öppnade ögonen och såg Henke titta oroligt på mig. "Gillar du det inte?" fortsatte han. "Nej jag gillar det inte..." svarade jag. Henke försökte dölja sin besvikelse. "...Jag ÄLSKAR det!!!" Henke sken upp igen och nu log han stort. Åh vad jag älskar det där leendet, och skrattgroparna.
Jag ställde mig upp och kramade honom. "Det är verkligen jättefint!". "Jag ska lämna dig ifred nu" sa Henke och gick ut genom dörren. Jag började packa upp sakerna jag haft med mig. Jag hade en resväska som var stor, en liten som jag haft som handbagage och sedan hade jag delat en tredje resväska med Samira, men den var kvar i Johannas lägenhet. Kläderna som sett ut ha varit ganska många hemma såg ut att vara jätte få i Walk In Closeten så jag bestämde mig för att shoppa mycket.
När jag packat upp allt satte jag mig på sängen och tog upp min mobil. Jag skulle gå in på twitter när jag kom på att jag inte ringt mamma, så jag ringde henne. Efter några signaler svarade hon.
"Hej, det är Maria Strömfors"
"Hej mamma, det är Elise"
"Åh hej Elise, jag såg inte att det var du"
"Okej, men jag ville bara säga att vi har kommit fram och har det bra. Jag har en egen Walk In Closet!"
"Vad roligt! Men du, kan inte du ringa till oss på skype, tillsammans med Samira. Pappa, jag och Samiras föräldrar har en sak att säga till er båda två."
"Okej, då hörs vi sen, Hejdå"
"Hejdå"
Jag undrade vad det var för något som våra föräldrar skulle säga till oss. Tänk om det hade hänt något! Jag ruskade av mig tanken och gick ut till köket där Henke satt i soffan och tittade på Teve. "Går det bra om jag går till Johanna och Samira?" frågade jag. När jag sagt det insåg jag själv hur dumt det lät så jag skyndade mig att fortsätta "Jag menar..." Henke skakandes leende på huvudet åt mig och kastade en nyckel i min riktning. "Nyckel till huset" sa Henke och sedan lät han lite allvarligare "Du måste ha mitt nummer ifall det händer något också". Jag räckte fram min Iphone och han räckte fram sin Iphone till mig. Jag tog emot den och skrev in mitt nummer. Som kontaktnamn skrev jag "Elise". Efter någon minut gick jag fram och lutade mig över soffan för att se om han snart var klar. När jag såg att han var inne på twitter tog jag genast telefonen ifrån honom. Jag tittade närmare ifall han skrivit något, och det hade han minsann gjort.
@Eliiise Finally in london! I've fond out two things. 1. I Love London 2. I've just met the most wonderful boy in the world. H.
Henke skrattade och sa "Men det är ju sant!"
"Jätteroligt" sa jag ironiskt till honom, men inom mig log jag eftersom det han skrivit faktiskt var helt sant. H för Henke. Han kanske är tankeläsare? Jag öppnade dörren och gick ut medan jag sa Hejdå till Henke.

Så fort jag öppnade dörren till Johannas lägenhet och såg Samira var det första jag sa: "Har du också en Walk In Closet?" "Ja!" svarade hon och vi började hoppa runt och le som treåringar. "Vill ni gå ut på stan lite? Klockan är bara två." avbröt Johanna oss. "Alltså, vi har inte ätit någon lunch.." svarade Samira.
"Bra, då äter vi på stan då". Beslöt Johanna. Då kom jag på att jag hade samma kläder jag haft på flyget, så jag sa till Johanna och Samira att jag skulle byta kläder. "Vi står utanför om tio, då ska du vara klar" sa Johanna innan jag stängde dörren.
"Åh vad söt du är!" hörde jag Henke säga när jag kom innanför dörren. Varför sa han så? Tänk om han gillade mig iallafall. En glimt av hopp tändes inom mig, men släcktes lika fort då jag insåg att han pratat i telefon.
Eftersom jag trots allt bara hade tio minuter på mig så gick jag in i min fina garderob och började välja kläder. Jag valde att ta ett par jeansshorts med nylontights och en magtröja, eftersom det nästan höll på att bli sommar. Jag gick in i mitt personliga badrum och lät mina självlockar falla ner från tofsen jag haft. Sedan drog jag några drag med mascara borsten på ögonfransarna, granskade mig i spegeln och gick tillbaka till min Walk in Closet för att hämta mina vita converse och min vita skinnväska.
"Wow" utbrast Henke när jag kom ut från mitt rum. Denna gången pratade han inte i telefon, utan med mig. Han tittade djupt in i mina ögon och förtrollade mig med dem. Om han var tankeläser så var det säkert såhär som han läste tankarna på folk. Dörrklockan plingade till och jag förstod att Johanna och Samira kommit, så jag skyndade mig ut till dem.

2 TIMMAR SENARE
Vi hade ätit god lunch på ett Café och tittat på minst 50 affärer och faktiskt köpt några saker. Mitt bästa köpt hade varit en bikini från forever 21 som satt jättebra, speciellt med min navelpiercing.
Vi började bli ganska trötta, så Johanna föreslog att vi skulle gå in till ett café där hennes kompis jobbade. Caféet var jätte mysigt och efterssom Johannas kompis hade rast kunde vi sätta oss och prata med henne. "My name is Vilma" presenterade sig Johannas kompis och vi presenterade oss för henne. "I am Elise"sa jag "And I am Samira" sa Samira.
Vi snackade ett tag och innan Vilmas rast tog slut bytte vi nummer. När vi kom ut från Caféet var klockan redan sex och vi bestämde oss för att ha en hemmakväll då vi skulle titta på film. När vi kom till filmbutiken valde vi en skräckfilm och köpte en massa godis att ha till filmen.
När vi trötta men belåtna kom hem, hade Henke redan gjorde middag och jag tänkte återigen att Johanna skulle vara riktigt glad att hon hade en brorsa som Henke. Efter den goda middagen satte vi oss alla fyra i Henkes vardagsrum, eftersom han hade större Tv. Filmen var verkligen läskig och jag tittade nog mer i godis skålen än på filmen. När filmen tog slut kände jag mig riktigt trött, så jag gick och la mig direkt. Jag tror jag sov tio sekunder efter att jag nuddat den bekväma dubbelsängen.
Plötsligt fick jag något mycket kallt över mig.

---

Kapitel 3! Vad tycker ni om novellen hittills? Tror ni att det kommer bli något mellan Elise och Henke? Ge gärna feedback! Kram
(Tack för kommentarerna och fortsätt kommentera - några sekunder av ditt liv för att få någon att bli jätteglad :)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Skiiitbra :) Mer! ;)

2012-05-06 @ 10:37:07
Postat av: Therese

Jätte bra fortsätt så!

2012-05-06 @ 15:48:38
URL: http://eclipsis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

Din hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0