Make My Day - kapitel 15


Föregående: (Therese:s perspektiv) "Då ska du få träffa dem när de kommer tillbaka från Irland!" sa Samira glatt. "Du är bäst" sa jag och kramade henne. Sedan bytte vi nummer och började berätta om oss själva för varandra. Tillslut skilde vi oss åt för att Samira skulle ta bussen och jag skulle åka taxi.

Elises perspektiv
Samira öppnade dörren och hade ett leende som var dystert, hur det nu gick till. "Jag har två dåliga och två bra nyheter, vilken ordning ska jag säga dem?" frågade Samira så fort hon tagit av sig skorna. "de dåliga först!" sa Johanna. "Killarna har åkt till Irland och ska vara borta i en vecka" Samira tittade ner i marken och suckade. "När killarna hade gått så blev jag omringad av dumma översminkade fans, de var de dåliga" fortsatte Samira och både jag och Johanna hade nu spärrat upp ögonen. "Omringad? Vad hände?" frågade Johanna. "En tjej kom och hjälpte mig bort, det är en av de två bra sakerna: jag hittade en ny bra vän! Hon heter Therese!" sa Samira glatt. "Den andra bra saken då?" frågade jag. Samira tittade ner i marken och rodnade lite. "Niall och jag är kind of tillsammans nu" sa Samira och jag log stort. Johanna gav mig en menande blick och jag kvävde ett skratt. Johanna hade från början sagt att Niall gillade Samira och att de skulle bli tillsammans. Vi båda sprang fram och gav henne en kram och jag och Johanna sa "Grattis" samtidigt.
"Kan vi inte göra något speciellt av resten av dagen?" frågade Samira. "Madame Toussaudes, ni skulle älska det" föreslog Johanna och både jag och Samira nickade ivrigt. "Kan Henke följa med?" frågade jag försiktigt, medan jag hoppades att Johanna inte skulle misstänka något, Samira visste redan att jag hade en crusch på Henke. "Vi kan väl fråga, och du har rätt; vi måste ha en fotograf!" sa Johanna ivrigt. Hon hade inte misstänkt något denna gång heller, så jag andades lättat ut. Jag visste egentligen inte varför jag inte ville att Johanna skulle veta att jag gillade Henke, trots att hon var en av mina närmaste. Men å' andra sidan så var hon ju faktiskt Henkes syster. "Är din kamera laddad?" frågade Samira och jag svarade skrattandes. "Ja, både batteriet är laddat, och den är väldigt laddad på att fota!" Samira log som svar. Jag gick ut från Johanna och Samira, för jag skulle hämta min kamera och fixa mig. Det skulle även bli jag som skulle fråga Henke om han ville följa med oss till Madame Toussaudes. När jag kom in i lägenheten såg jag inte Henke. Jag fortsatte in och började ropa hans namn. "Jag kommer" svarade han och efter fem minuter kom han ut från badrummet. Han hade bara en handduk runt höfterna och jag försökte att inte stirra för mycket på hans magrutor. "Jag.. eller vi.. undrade om du ville följa med oss till madame Toussaudes... som fotograf" stammade jag fram. "Bara om jag får vara med på några bilder också OCH om ni lovar att gå på spökhuset där!" svarade Henke och han log nöjt. Att han skulle vara med på bilder var helt okej, men att gå på Madame Toussaudes spökhus kanske inte var de bästa som hänt mig. "Kör till" sa min mun av sig själv, jag såg att Henke log. Han såg nog fram emot att se mig skrika i spökhuset. Jag gick in i mitt rum, fixade mig och tog min nästan nya systemkamera som jg köpt strax innan London resan.

- - -

Lite mellan del sådär och kortkort, förlåt ifall jag stavat fel på Madame Toussaudes och crusch, hinner inte kolla upp hur det stavas..
Hoppas ni gillar det iallafall! :)
Kommentera gärna om ni vill ha länkbyte, jag gör de gärna (i menyn) X
Kommentera vad ni tycker också och om ni har idéer :D


Kommentarer
Postat av: Sandra!

Braa :) Kan du kolla min novell blogg också??

2012-05-25 @ 18:57:36
URL: http://novellbloggonedirection.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag vill läsa mer Vallen!!! Mer, mer och meeer!!! <3333

2012-05-25 @ 22:46:07
URL: http://biebsxd.blogg.se/
Postat av: Emelia Selin

Hej, jag undrar om du vill göra länkbyte! :) Jag driver en blogg där jag skriver noveller/berättelser och just nu skriver jag om 1D. :) Det vore kul om du kikade in och du får gärna höra av dig ang. länkbyte :)

2012-05-26 @ 18:45:37
URL: http://nnovellbloggen.blogg.se/
Postat av: Kristina!

Bra!

Kommentera gärna min blogg! :)

Kram! <3.

2012-05-26 @ 20:52:54
URL: http://onedirectionswedenofficial.blogg.se/
Postat av: Hanna

Bra! :Dxx

2012-05-27 @ 15:11:35
URL: http://onedirectiononedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

Din hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0