Make My Day - kapitel 11

MMD 11

Föregående: (Nialls perspektiv) "Varför bjöd du mig hit på middag?" Tonfallet var svårt att tolka, men det var iallafall inget irriterad eller ironiskt över det, utan mer glad nyfikenhet.
"För att jag tycker att du är speciell, när jag såg dig igår, när du var där stilla under stentrappan, kändes det som om du hela tiden hade funnits i mitt liv. Jag blev lite rädd när du bara låg där stilla. Som om du vore död." svarade jag. Det var verkligen svårt att förklara, men när jag först sett Samira kändes det verkligen som om att jag hade känt henne hela livet.
Samira böjde sig fram mot mig.
"Du är speciell du med" viskade hon och jag kände att jag log.

- - -

Samira hade sin högra hand på bordet, så jag tog den i min och tryckte lätt till. Samira log från andra sidan och jag kände att en stöt gick igenom hela mig. Servitören kom fram med vad vi beställt och Samira tittade nöjt ner mot sin tallrik. Jag släppte Samiras hand och vi började äta medan vi småpratade. När vi ätit upp och även fått crème brulee som efterrätt så sa jag:
"Jag måste visa dig något!"
"Vad?" frågade Samira nyfiket.
"Kom" svarade jag och tog hennes hand. Vi tog våra saker och jag betalade maten vid kassan. Vi satte oss i bilen och jag tog fram ögonbindeln igen och Samira suckade, men log.
Jag började köra bilen och nu var Samira helt tyst, det enda som hördes var hennes andetag. När vi kommit fram till samma plats med utsikten som vi varit på innan, gick jag ut ur bilen och öppnade hennes dörr. När hon satt där med ögonbindeln fick jag lust att kyssa henne, men behärskade mig. Det här var egentligen bara andra gången jag träffade henne och jag ville inte förstöra det lilla vi byggt upp genom att gå för fort fram. Istället tog jag av Samira ögonbindeln som egentligen var min tröja. Både Samiras mun och ögon blev vidöppna när hon tittade ut över utsikten. Själv hade jag nästan glömt bort den fantastiska solnedgången när jag tittat på Samira. Nu trodde jag definitivt på kärlek vid första ögonkastet.

Samiras Perspektiv
Niall lossade på ögonbindeln för mina ögon och jag tittade framåt. Det var exakt samma plats som innan, men nu va det en solnedgång där också. Det var ännu vackrare med solnedgången än vad det hade vart med regnbågen tidigare. Jag tänkte på att Niall hade gjort allt detta för mig, och log ännu mer eftersom jag redan log. Vi satte oss på samma bänk som vi suttit på innan och jag lutade mitt huvud mot Nialls axel.

Nialls Perspektiv
När vi satt oss ner på bänken, kände jag att Samira lutade sig mot min axel. Samiras andetag blev tyngre och tyngre och jag förstod att hon tillslut hade somnat. Hon var så vacker då hon sov, det var så jag sätt henne först, fast då hade hon varit avsvimmad.
Jag böjde mig framåt och pussade henne mjukt på pannan. När det gått ett tag så började jag att frysa, så jag bestämde mig för att bära Samira in till bilen. Jag lyfte upp henne, men hon vaknade när hon var i min famn och gäspade lite. "Sovit gott?" frågade jag och blinkade med ena ögat. Samira nickade som svar och jag satte henne försiktigt ner, då vi kommit fram till bilen. "Förlåt att jag somnade" sa Samira. "Du är så söt när du sover, så det är lugnt" svarade jag och log, Samira fick mig att le hela tiden.
Vi satt tysta medan vi åkte, det var ingen pinsam tystnad utan mer en behaglig tystnad. När vi kom fram utanför Samiras hus stannade jag bilen. "Tack för ikväll" sa jag till Samira. "Tack för att du tog mig till den fantastiska platsen." Svarade Samira och böjde sig fram för att krama mig. Vi kramades hårt och jag pussade Samira på kinden, sedan sa hon Hejdå och gick ut. Jag fortsatte köra hem till mig, medan jag tänkte på Samira. Hon var verkligen speciell, jag hade aldrig någonsin tagit med någon annan till platsen vi varit på, och inte känt som jag nu kände för någon annan.
När jag kom hem var Zayn hemma och han satt och tittade på TV, ingen ovanlig syn.
"Hur gick det?" frågade han när han såg mig. "Bra" svarade jag hemlighetsfullt. Zayn tog en kudde och kastade på mig, men sedan återvände han till TV:n.
Jag gick in till köket och bredde några mackor då jag hörde mage kurra. Mackorna tog jag till soffan och slog mig ner bredvid Zayn.

- - -
Inte jättelångt kapitel, menmen
Har sätt att jag fått några nya följare på bloglovin' också, sånt gör mig glad. Tack även för alla fina kommentarer! :)


Kommentarer
Postat av: Sandra!<3

Jättebra! Vill ha meer! :) <3

Postat av: Emina & Olivia

Missa inte karatärs tävlingen ------>



http://justonedirectionnovell.blogg.se/2012/may/tavling-vill-du-vara-med-i-novellen.html#comment



Skiiit bra novell! Skriv meeera! :D

2012-05-19 @ 13:31:05
URL: http://justonedirectionnovell.blogg.se/
Postat av: Julia

2012-05-19 @ 16:56:57
URL: http://nvoellarn.blogg.se/
Postat av: Julia

Meeer!!



Du läser min novell och nu har jag skrivit ett till kapitel.

Hoppas du fortsätter läsa :)

Kram från Julia



http://novellarn.blogg.se

2012-05-19 @ 16:57:39
URL: http://novellarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

Din hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0