Make My Day - Kapitel 1


Samira:s perspektiv:

Jag vaknade av att min urgamla, gråa väckarklocka ringde. Klockan var bara fem över sex, så jag sträckte ut handen för att klicka på snooze, men när jag precis skulle trycka hejdade jag mig tvärt. Istället för att försöka somna om slängde jag mig upp från sängen och sprang till badrummet.
Det var ju idag som jag skulle iväg på den efterlängtade resan till London tillsammans med min bästa vän Elise, vi skulle hälsa på vår kompis Johanna som hade gått i samma klass som oss i hela grundskolan men sedan flyttat till London. Nu skulle vi få träffa Johanna igen efter nästan två hela år på gymnasiet utan att kunna träffas.

Jag tog en snabb titt i spegeln. Mitt ljusbruna hår stod åt alla håll, så jag bestämde mig för att ta en dusch och tvätta mitt hår.
Okej då, redan två dagar innan hade jag bestämt mig att jag skulle duscha och tvätta håret denna morgon. Jag ville nämligen ha allting planerat hela tiden, och helt enkelt ha koll på saker och ting, till skillnad från Elise som alltid gjorde saker i sista stund. Elise hade inte ens börjat packa sina saker innan jag hade ringt henne igårkväll för att påminna henne. Så typisk Elise, medan jag hade haft alla mina saker klara mer än en vecka.
När jag tvättat håret gick jag ut ur duschen och började sätta på mig kläderna som jag hade lagt fram kvällen innan.
Det var ett par enkla svarta jeans och en instoppad blus i färgglada nyanser med ett flätat skärp. Jag gick ner till köket och började äta på min macka som jag skulle äta till frukost.

2 TIMMAR SENARE - PÅ FLYGPLATSEN

Mamma, som hade kört oss till flygplatsen, hade precis gett mig och Elise varsin sista kram innan vi skulle gå genom säkerhetskontrollen - och hon hade börjat gråta - fast vi bara skulle vara borta i en vecka. Typiskt mammor.
"Snart är vi där" sa Elise när vi kommit ut genom säkerhetskontrollen, och till svar log jag brett.
Vi gick bort mot närmsta tidningskiosk och köpte oss några tidningar att läsa på flyget. Sedan gick vi bort mot gaten och satte oss på några stolar bredvid två tjejer som såg ut att vara ungefär lika gamla som oss.
Vi frågade vad dem hette och de sa att deras namn var Maya och Carolina och att de var 18, alltså som jag trott lika gamla som oss.
"Vad ska ni göra i London?" Frågade Carolina vänligt till oss, och Elise svarade "Vi ska åka för att hälsa på vår kompis som vi inte träffat på evigheter, ni då?".
"Vi flyttade faktiskt till Berlin för två månader sedan, men vi åkte på en resa tillbaka till Sverige för att hälsa på." svarade Maya.
Sedan ropade en flygvärdinna att man skulle ställa sig i kön och strax därefter gick vi på flyget. Med platserna hade vi haft tur, för precis bakom mig och Samira satt Maya och Carolina och när vi märkte det bytte vi direkt nummer, eftersom vi hade glömt att göra det på flygplatsen.
Jag tog fram en av mina tidningar och satte in mina hörlurar och började lyssna på min lugna spellista. Jag blundade och slumrade nog till när Rihanna började spelas i mina öron, för när jag öppnade mina ögon igen, så sa flygvärdinnan "Och då har vi landat i London, Storbrittanien ta inte av er era säkerhetsbälten innan flygplanet har stannat helt och säkerhetsbälts skylten har slocknat". Självklart så började alla ta av sig sina bälten sekunden efter flygvärdinnan slutat prata. Vi tog vårt handbagage och kom ut i den och andades in den Londons luft. Äntligen var vi framme.
----
Första kapitlet, vad tycks?
Jag kommer uppdatera när jag hinner och så, kommentera gärna ifall du vill ha länkbyte :)
Ge gärna feedback!
Kram


Kommentarer
Postat av: juliettepedersen ♥

Hejsan!

Jättebra första kapitel. Jag vill gärna säga att det är roligt att du kommenterar på vår blogg, det uppskattas!

Vad roligt också att du tycker om vår novell, fortsätt att kommentera och läsa! Alltid lika roligt.

Kram

2012-05-04 @ 15:46:16
URL: http://theperfectonedirection.blogg.se/
Postat av: Sandra :)

När kmr nästa kapitel?

2012-05-05 @ 01:54:20

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

Din hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0