Make My Day - kapitel 24

Föregående: (Harrys Perspektiv) Utan att tänka gick jag in på anteckningar och skrev <3Samira<3 men när jag insåg vad jag skrivit raderade jag anteckningen snabbt. Men det var försent. Zayn hade redan sett vad jag skrivit.                                   -  -  - Thereses perspektiv  Förvånad över vad Zayn sagt Louis skulle göra drogs jag upp från min plats och in i Zayns rum. Han satte sig på sängen och jag flyttade på en burk med hårvax så jag kunde sätta mig på stolen. "Det är lite konstigt att jag inte alls visste att du fanns för en dag sedan och nu berätta min största hemlighet som jag inte berättat till någon för dig!" sa Louis och jag nickade instämmande. Plötsligt kom jag på något. "Så du tänker berätta?" frågade jag förvånat, jag hade verkligen inte trott att han skulle berätta för mig på riktigt. Louis nickade som svar och bet ihop käkarna hårt.  Louis perspektiv  Bäst att få det här överstökat fort, tänkte jag och öppnade munnen. "Jag tror att jag har slutat gillat Eleanor, att jag inte älskar henne längre." Therese tittade tillbaka på mig med chockade ögon. "Men jag tror hon fortfarande är galen i mig!" la jag sedan till, fast det lät dumt. Av någon anledning ville jag imponera på Therese. Thereses perspektiv  Hur kan man inte vara galen i dig? Tänkte jag, men sa det förstås inte högt. Var han inte kär i Eleanor längre? Jag kände inte henne, men till utseendet var hon en av världens vackraste. "Hur länge har du känt så?" frågade jag och ångrade mig direkt. "Det behövde jag inte svara på" svarade Louis och log ett flörtigt leende.  "Det känns ganska konstigt" fortsatte Louis. "Men jag känner ingenting när jag ser henne, bara en svag känsla av irritation." Jag log inom mig, det var gulligt av Louis att berätta det sista för mig.  "Ska vi gå ut till de andra?" frågade jag och Louis nickade och tog min hand och tryckte till. Jag tittade förvånat ner på handen och när Louis insåg vad han gjorde släppte han handen och tittade generat ner i marken. Han betedde sig faktiskt lite konstigt.  När vi kom ut satt Niall och Samira tätt ihopslingrade, Liam satt med sin mobil och Zayn tittade oroligt på Harry. Harry låtsades hålla på med sin mobil han också vilket inte såg så lyckat ut då han gång på gång oroat tittade upp mot Zayn. Senare på kvällen  Nialls perspektiv  Jag skulle precis gå in i vardagsrummet då jag hörde röster. Rösterna tillhörde Zayn och Harry och de försökte misslyckat att viska. När jag skulle gå in för att fråga om de ville spela det fanns cola i kylen hejdade jag mig tvärt då jag hörde mitt namn sägas. Det var Zayns röst.  "Du borde verkligen berätta för Niall, alla vi fem är bästa vänner och berättar allt för varandra, eller hur?!"  Pratade de om mig? Vad var det Zayn ville att Harry skulle berätta för mig? "Jag vet inte hur han kommer reagera, jag tror jag är rädd." svarade Harry och lät ynklig. Varför skulle Harry vara rädd för mig? Oftast var det väl han som spelade cool och flörtig, inte jag. Tillslut stod jag inte ut längre med alla frågetecken utan störtade in i rummet. "Vad säger ni om mig då?" jag försökte låta skämtsam, men det lät mest surt. Zayn gav Harry en menande blick men Harry vek undan med sina ögon. Någonting blänkte nedanför Harrys kind, kunde det vara en tår? Harry grät nästan aldrig, så om det var en tår måste det vara allvarligt. Han tog ett djupt andetag och såg ut att vilja berätta något men sprang istället ut till hallen och genom dörren. Chockat tittade jag på Zayn. "Exakt vad var det där om?" Zayn bet sig besvärat i kinden och skakade sakta på huvudet. "Harry måste berätta, jag kan inte säga någonting i hans ställe." Zayn gick ut ur rummet och jag stannade kvar, ännu mer chockad än innan. Jag tog upp min mobil och slog Samiras nummer. Efter några signaler svarade hon. "Tjena snygging svarade hon och jag kontrade snabbt "Hej sweetie" Jag log och bestämde mig för att strunta i att berätta  vad som precis hänt mig. Istället styrde bort samtalet till något oviktigt och när jag la på kände jag mig gladare. Samira hade en speciell förmåga att kunna göra alla glada hela tiden. Den förmågan skulle jag nog behöva lite mer av.  När jag gick in till Zayn försökte jag att inte tänka på vad som hänt innan. "Hjälper du mig att planera Samiras 18års dag som är om tre dagar?" frågade jag honom. Han log och vi började planera. Samira skulle få världens bästa överraskningar på sin födelsedag. Det skulle jag, världskände Niall Horan allt se till.                       -   -  - Kapitel 24! Kommentera en massa nu! Sommarlov, med en massa aktiviteter och läger, därför har min uppdatering varit dålig, men dagarna går så fort! Detta kapitel blir nog tidsinställt och jag ska försöka med 1 till innan jag åker bort på torsdag (= dålig uppdatering då jag är borta) 

Kommentarer
Postat av: Sandra!

Skiitbra!

Svar: None
onenovdirection.blogg.se

2012-06-19 @ 12:27:40
URL: http://novellbloggonedirection.blogg.se/
Postat av: Love me for me - en One direction novell

Hej!

Jag har precis startat upp en novellblogg om One direction, skulle du inte kunna kolla in den och sedan säga vad du tycker? :)

Svar: Absolut :)
onenovdirection.blogg.se

2012-06-20 @ 15:33:07
URL: http://iminloveinoned.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

Din hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0