Make My Day - kapitel 23

MMD 23

Föregående: (Henkes perspektiv)
"Du vet väl att jag inte berättat detta nästan för någon alls." sa Elise ganska tyst. Jag log svagt. "Det betyder att vi kan lita på varandra." svarade jag och Elise tittade upp från mitt knä där hon hade sitt huvud. "Ja!" hennes ögon glittrade och nu log även hon svagt.
               - - -

Nialls perspektiv                                         
"Vi kör sanning eller konsekvens!" föreslog Louis glatt. Jag tittade på Samira som ryckte på axlarna och log. Hennes huvud var lutat mot min axel och jag kramade hennes hand. Det hade gått väldigt fort mellan oss, men jag ångrade verkligen inte något heller. Jag älskade henne, hon var mitt allt.
 Jag och Therese gick fram till de andra som satt i en ring på golvet. "Jag börjar fråga!" sa Zayn och tittade målmedvetet på alla som satt i rummet. "Harry!". Harry tittade lite förvirrat upp eftersom han satt och lekte med sin mobil. "Sanning eller konsekvens?" sa Zayn. "Sanning" sa Harry efter några sekunders tvekande. Alla väntade på vad Zayn skulle säga. 

Harrys perspektiv
"Vem av Samira och Therese skulle du vilja kyssa, om du måste välja?" jag svalde hårt. Frågan kunde ha varit värre, och jag var glad att jag valt sanning. Svaret var självklart. Om det inte vore för Niall så skulle jag inte tvekat en sekund på att kyssa Samira nu, hon var så vacker. Men Niall hade kommit före mig och de var väl så gott som ett par nu.
Ärligt talat hade jag lyckats hålla mitt pokerface bra hittils och tänkte fortsätta med det. Därför försökte jag låta tvekande när jag svarade "Samira". 
Automatiskt tog Niall ett lite hårdare grepp om Samira och kysste henne på pannan. Mitt hjärta dunkade hårt, varför kunde jag inte vara Niall just nu, och få kyssa hennes läppar utan att det vore konstigt? När jag kom på att det var min tur att fråga öppnade jag munnen och bestämde mig för att faktisk vara snäll, även om det skulle bli en plåga. "Niall, sanning eller konsekvens?". "Konsekvens" svarade han och jag sa enkelt "kyss den du gillar bäst här inne!". Niall gav mig en tacksam blick innan han vände sig mot Samira och kysste henne länge. Jag ångrade mig lite, det var verkligen en plåga att titta på och samtidigt hålla mitt pokerface, men tillslut var det över. "Zayn!" sa Niall "Sanning" svarade han och rättade till sin frisyr, vilket inte var någon ovanlig syn. "Är du på G eller tillsammans med någon nu?" Zayn rodnade, själv visste jag redan svaret och hade vetat det ganska länge. "Jag är så gott som tillsammans med Perry, men vi vill inte gå ut med det officiellt än!" svarade Zayn och jag dunkade honom i ryggen. "Det är lugnt, man!" sa jag samtidigt som Zayn tittade sig omkring efter nästa offer. "Louis". "Konsekvens" svarade Louis och Zayn log ett lömskt leende. Ta med dig Therese ut till ditt rum och berätta din största hemlighet för henne! Louis gav Zayn en mördarblick men reste sig upp och tog tag i Therese. Om jag kände Louis rätt, så skulle han verkligen berätta sin största hemlighet för Therese, så för oss var det bara att vänta. Jag bet ihop tänderna och låtsades vara intresserad av min mobil, allt för att slippa se på Niall och Samira. Utan att tänka gick jag in på anteckningar och skrev <3Samira<3 men när jag insåg vad jag skrivit raderade jag anteckningen snabbt. Men det var försent. Zayn hade redan sett vad jag skrivit.

            -    -   -
Vad händer nu? När Harry gillar Samira och vad tror ni Louis kommer berätta för Therese? Kommentera!
Kort del men det var för att slutet skulle bli som det blev! :)
Som ni kanske sätt så har uppdateringen inte varit så bra pågrund av att blogg.se krånglat för mig, de har gjort om en massa och så, men jag hoppas detta publiceras!

Kommentarer
Postat av: Sandra!

OMG SKIIIITBRAAA!

Svar: T A C K ! ! !
onenovdirection.blogg.se

2012-06-15 @ 21:39:06
URL: http://novellbloggonedirection.blogg.se/
Postat av: Hanna

Bra!! :D

Svar: Man tackar! Din novell är också grym! :)
onenovdirection.blogg.se

2012-06-15 @ 22:11:50
URL: http://onedirectiononedream.blogg.se
Postat av: FlizanLizan

Hejsan

Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

Svar: Tyvärr, köper inga designer.. :)
onenovdirection.blogg.se

2012-06-16 @ 18:13:41
URL: http://flizanlizan.blogg.se
Postat av: Therese

Åh gud vad bra! Längtar tills nästa!! :D

Svar: Tackar! :)
onenovdirection.blogg.se

2012-06-17 @ 14:17:21
URL: http://eclipsis.blogg.se
Postat av: Julia

MEER!! <3

Svar: :) det kommer, det kommer ;D <3
onenovdirection.blogg.se

2012-06-17 @ 20:40:01
URL: http://novellarn.blogg.se
Postat av: Jssmn

Fin blogg du har tjejen! :D Kika gärna in på min bieber novell, jag ska börja läsa din! Så vem vet, du kanske kan ge min en chans också? haha kram! :D

Svar: Tack så mycket :) Klart jag ska kika in din novellblogg! Kram :)
onenovdirection.blogg.se

2012-06-19 @ 11:17:37
URL: http://jssmn.blogg.se
Postat av: Emilia :)

Den är jätte bra och jag är inte ens ett fan av 1D ;D

Svar: Tack! Blir extra glad att du gillar den trots att du inte är ett fan :) alla borde läsa one direction novell bloggar haha :)Nejmen tack, det värmer! :D
onenovdirection.blogg.se

2012-06-19 @ 11:32:58

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

Din hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0