Make My Day - kapitel 21



Föregående: (Thereses perspektiv) "Taggad?" frågade Samira när jag satt bredvid henne i baksätet. "Till tusen" svarade jag och log stort.

- - -

Henke bromsade in bilen nedanför ett höghus och jag tog ett djupt andetag eftersom jag gissade att vi var framme.
Mycket riktigt öppnade Samira sin dörr och gick ut ur audin. Långsamt lyfte jag min hand från mitt lår och märkte att jag skakade när jag öppnade bildörren. När jag stod utanför bilen tog jag några djupa andetag och blundade. "Går det bra?" frågade Samira, inte långt från att börja skratta. Jag slog till henne mot armen och började gå mot en port för att visa att jag inte var nervös, vilket jag var. Bakom mig hörde jag Samiras fnitter, varför följde hon inte efter mig? "Fel håll, det är den här porten!" skrattade Samira och pekade ett stycke bakom sig. Jag knep hårt ihop käkarna och gick bort till porten Samira pekat på. Samira kom snabbt efter mig och vi åkte upp till Nialls lägenhet med hissen. NIALLS lägenhet. NIALL HORAN! Jag kunde fortfarande inte fatta att jag var här. Vi plingade på dörren och jag tog tag i Samira för att inte skrika till när dörren öppnades. I dörren stod Harry Styles och log. HARRY FREAKING STYLES STOD OCH SLÄPPTE IN MIG TILL EN LÄGENHET DÄR ALLA MINA IDOLER SATT. Det var helt otroligt. "Hi" fick jag fram och Harry fortsatte le. "Välkomna in!" svarade han sedan, hans röst lät ännu bättre i verkligheten än på alla tusentals videos jag sätt! När vi kom in i deras vardagsrum, som för övrigt var väldigt fint, trodde jag att jag skulle börja gråta. Louis, Liam och Zayn tittade alla tre nyfiket på mig och jag tittade i min tur generat ner på mina händer. Niall hade nog inte ens sätt mig för han var helt uppslukad av Samira. Samira sprang fram och kramade honom och båda log stort. Sedan kramade Samira resten av killarna också. "Varför kramar inte Du oss?" frågade Louis och tittade på mig med puppyeyes. Jag försökte diskret att andas utan att hyperventilera. Louis var den jag gillade bäst av killarna, han var speciell på något vis. Fast han var inte singel, han hade världens sötaste flickvän: Eleanor. Jag kom tillbaka till verkligheten av att Zayn frågade vad jag hette. "Therese" svarade jag. "Bra, Therese, nu kan du väl ge oss varsin kram?" frågade Louis igen och jag gick blygt fram och kramade honom. Detta ögonblick hade jag drömt om sedan jag började gilla killarna, och i verkligheten var det så mycket bättre än min bästa dröm. Jag drog in lukten av Louis parfym och njöt av stunden innan jag kramade om Liam, Zayn, Harry och Niall. "Samira sa att du var ett fan, vem av oss gillar du bäst?" frågade Louis och alla killarna utom Niall sträckte på sig och försökte se snygga ut, Zayn rättade till sitt hår. "Ehm" började jag. Mitt självklara svar vad Louis, men av någon anledning kändes det som om det inte var svaret jag förväntades säga. "Louis" sa jag iallafall efter ett tag. Killarna busvisslade och jag kände att mitt ansikte blev rödare och rödare. "Kom och sitt i mitt knä då!" utbrast Louis och jag gjorde som han sagt, om möjligt ännu mer generad än innan. Louis började hålla på med mitt hår och jag njöt av varje sekund, för mig betydde detta verkligen något, även om de andra inte brydde sig.

Liams perspektiv
Jag tittade på Niall och Samira som myste tillsammans och log för mig själv. De hade väl bara träffats några få gånger, gick det inte lite snabbt där? Men huvudsaken var att de trivdes tillsammans, vilket de såg ut att göra. Min blick gled över till Louis som hade Therese i knäet. Therese såg glad, men generad ut. Hon måste haft tur att hon träffade Samira så hon kunde träffa oss. Samira hade berättat för oss att hon blivit omringad av fans och att Therese hjälpt henne ur knipan. Jag hade lite dåligt samvete, även fast det inte var mitt fel att "fansen" ogillat henne. Men jag brydde Samira. Även fast jag inte känt henne länge alls var hon nog min bästa tjejkompis efter Danielle. Harry retar mig alltid för att jag inte har så många tjejkompisar, men jag tror att han är avundsjuk eftersom han inte har någon som Danielle.
Jag rycktes upp ur mina funderingar av Zayn som skakade min arm.
- - -

Inte värdens längsta men har skrivit länge nu! Hur Therese träffade killarna och lite ur Liams perspektiv.
Har ni fått sommarlov än? Jag har inte fått det än men får det snart!
X


Kommentarer
Postat av: Sandra!

Braa! När kommer nästa kapitel? BEsök gärna min blogg....

2012-06-11 @ 19:04:32
URL: http://novellbloggonedirection.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åhhhh va bra! Längtar till nästa!! :D

2012-06-12 @ 09:45:01
URL: http://onedirectiononedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

Din hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0