Make My Day - kapitel 18



Föregående: (Elises perspektiv)
Egentligen visste jag inget om vad Henke tyckte eller tänkte. Det enda jag visste vad att han tittat på Therese en gång för mycket för min smak.
- - -

Lite senare
"Hejdå, det var kul att träffas!" sa jag till Therese och försökte låta glad. "Det var roligt att träffa dig också sa Therese och gav mig en snabb kram. Till Samira gav hon en lång kram. "Ee, det var trevligt att träffa dig! Igen." sa Henke till Therese. Det sista sa han knappt hörbart, men jag hade minsann hört och kunde inte låta bli att undra varför han sagt det. Igen? kände han Therese sedan innan? Han drog in Therese i en lång kram som hon besvarade. Innan hon gick gav Henke henne en puss på pannan.
Avundsjukan gnagde inifrån. Jag tog ett djupt andetag och försökte tänka på något annat än Henke tillsammans med Therese, men det var svårt.

Samiras Perspektiv

Senare, på kvällen
Besöket på Madame Toussaudes hade varit lyckat och det hade varit roligt att vi träffat Therese där. Elise hade till en början varit jätteglad, men sedan hade hennes mungipor åkt längre och längre ner. Jag hade sett det också, Henke hade hela tiden tittat på Therese och jag visste att det var det som gjorde Elise ledsen. Johanna verkade inte ha märkt något av det och inte Henke heller.
Jag tog Elise åt sidan med ursäkt att vi skulle hämta godis från köket. "Det är Henke, va?" frågade jag fast jag redan visste svaret. "Han tittar hela tiden på Therese" suckade Elise uppgivet. "Varför måste Henke vara så snygg och snäll?" fortsatte Elise. "Henke.." började jag, men blev avbruten av att jag hörde steg som närmade sig köket. "Henke vadå?" frågade Henkes mörka stämma. "Nej, vi pratade bara om att du skulle passa bra tillsammans med Therese" svarade Elise. Jag tittade förvånat på henne, vart hade allt mod och all självsäkerhet kommit ifrån? "Jag vill inte prata om idioter." svarade Henke och lät sur. "Therese är en idiot!" Mina ögon var stora som golfbollar, var det inte Henke som gillade Therese och Elise som inte gjorde det eftersom Henke gillade henne. Allting var motsatsen mot vad det varit under eftermiddagen. "Jag går ut och tar lite luft" sa jag och gick ut från köket och ut till balkongen. Jag behövde verkligen luft, kände Henke Therese redan eller var vad det för något? Jag tog upp min mobil och gick in på kontakter där jag letade upp namnet Niall och klickade på grön lur. "Hey sweetie" svarade Niall. Det var lugnande att höra hans röst, och jag kände hur jag slappnade av. Vi pratade om hur hans resa gått och jag berättade om Therese som jag träffat. "Det är väl okej att jag tar med henne till er när ni kommer tillbaka?" frågade jag och syftade på Therese. "Självklart! men du jag måste gå till något dumt möte som gör så att jag inte kan prata mer nu." sa Niall och lät lite ledsen. Hag blev lite besviken att vi pratat så kort, men han hade trots allt ett jobb att sköta. "Hejdå, vi hörs!" svarade jag "Ja det gör vi, puss" svarade Niall och när vi lagt på log jag stort igen. Jag var så glad att jag hade Niall!

Elises perspektiv
Samira hade gått ut för att ta lite luft så jag och Henke var ensamma kvar i köket. Allt mod som jag haft innan var som bortblåst och jag visste inte vad jag skulle säga eller göra. Jag tog ett djupt, ljudlöst andetag. "Varför sa du att Therese var en idiot?" frågade jag.
"Det är bäst du sätter dig ner." svarade Henke med en lite darrande röst. Hela jag hoppades att han skulle berätta så jag tog tag i närmaste sittbara sak, som nu var en träpall. Henke öppnade munnen när jag satt mig ner, och efter att han öppnat och stängt den ett antal gånger började han berätta. "Allt började för två år sedan..."

- - -
Skrev inte allt detta på samma gång, utan i små delar då jag han.. Hoppas ni novellen och vad tror ni att Henke ska berätta?
X (jag vet: koort!)


Kommentarer
Postat av: Tellie

Kika gärna in på våran One Direction novell och läs och komentera! (Sry om du inte gillar sånna här komentarer)

2012-06-04 @ 15:36:23
URL: http://onediirectionstoriies.blogg.se/
Postat av: Therese

Hoppas det inte är något elakt eller dumt bara! ;)

2012-06-04 @ 17:15:59
URL: http://eclipsis.blogg.se/
Postat av: Sandra!

Skitbra!! Mer!

2012-06-04 @ 17:47:31
URL: http://novellbloggonedirection.blogg.se/
Postat av: Angelica & Johanna

sv: Tack, roligt att höra :)

2012-06-06 @ 10:58:03
URL: http://onedirectionnovell.blogg.se/
Postat av: Tove

Super bra!!

Följer dig med nu :) Super duktig är du !!!

2012-06-06 @ 11:04:34
URL: http://onediirectionstoriies.blogg.se/
Postat av: Tove

Gick inte för att något inte gick :S Buhuhu--- Men jag ska testa igen. Lovar!! När jag loggat in blev jag utloggad och så igen och ja...

2012-06-06 @ 11:07:28
URL: http://onediirectionstoriies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

Din hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0