Prolog 'Belive in Love'

[[om du inte läst inlägget att jag kommer sluta skriva på MakeMyDay, kan du läsa det i inlägger under]]

Prolog
Lisa är 17 år och bor i Göteborg. För tillfället har hon sommarlov, men när det inte är sommarlov brukar hon ändå strunta i skolan. De gånger hon sällan går till skolan går hon i tvåan i ett  gymnasium där man inte behövde ha höga betyg för att komma in.

 Hennes pappa, Karl, är en egenföretagare som lyckats bra men måste jobba mycket för att hålla status. Lisas mamma, Jane, är anställd på företaget Karl och jobbar nästan lika mycket som honom. Karl och Jane låter Lisa sköta sitt egna liv och hinner inte bry sig om henne särskilt mycket.
Lisa älskar att vara i centrum, vilket inte är något ovanligt för hennes del. Många personer ser upp till Lisa: om man är kompis med henne får man genast högre status och respekt. 
Hon charmar även killar så att de faller som flugor och älskar att dissa dem om de inte når upp till hennes krav. 
Så ser tillvaron ut för Lisa Ek, innan hon får ett telefonsamtal. Telefonsamtalet förändrar hennes liv på några sekunder.

               •••

Här är Prologen/ Inledningen/ Presentationen av 'Belive in Love'. Hoppas det låter lovande :)
VEM TYCKER NI SKA VARA HUVUDPERSON AV NIALL, HARRY, LIAM, ZAYN eller LOUIS I DENNA NOVELL? Skriv en kommentar om vem du tycker ska vara huvudperson. Den av killarna som får flest röster blir det! 
Del 1 av 'Belive in Love' kommer komma ut 1 augusti, eftersom jag strax reser bort under nästan en månad. Så- börja kommentera vem ni tycker ska få huvudrollen. Ni får till 1 augusti på er! :)
XX

Kommentarer
Postat av: Nichole

Hej, skulle betyda sjukt mycket för mig om du kunde kolla in min nystartade 1D fanfic! Kram :)

Svar: Visst kan jag kolla den :)
onenovdirection.blogg.se

2012-07-05 @ 20:14:49
URL: http://passionstorm.blogg.se
Postat av: miranda

åh jätte jätte jätte braaaaa ! :)

Svar: tack:)
onenovdirection.blogg.se

2012-07-05 @ 21:27:02
URL: http://ourdirection.devote.se
Postat av: miranda

ååh gud va bra , räkna med en ny läsare ! :)

Svar: Tackar :) klicka dig hit igen 1 augusti för att läsa första kapitlet :D
onenovdirection.blogg.se

2012-07-05 @ 22:19:40
URL: http://ourdirection.devote.se
Postat av: Sandra!

Skiitbra!

Svar: Tack :)
onenovdirection.blogg.se

2012-07-06 @ 00:19:06
URL: http://novellbloggonedirection.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skit bra början men jag tycker novellen ska handla om zayn för han är inte med i den andra såmycket

Svar: Du har rätt, han var inte med nästan någonting, ska tänka på saken :)
onenovdirection.blogg.se

2012-07-06 @ 07:30:03
Postat av: Malin

Niall! Men verkar jättebra!

2012-07-06 @ 14:29:06
Postat av: Emilia

Liam tycker jag! Finns nästan ingen novell om honom

2012-07-06 @ 22:51:04
URL: http://directionfanfics.blogg.se
Postat av: nellie

louis eller harry :)

2012-07-07 @ 11:16:17
Postat av: ayya

Den verkar va bra tycker den ska handla om liam

2012-07-07 @ 11:41:13
Postat av: E

Hej! Grymt kapitel! :D Skulle du vilja göra ett länkbyte? Både som inlägg och i sidomenyn? :) Skulle också vara jättekul om du började läsa min novell och bara säger vad du tycker! Ny i novellbloggandet, så vill bara höra vad någon som skrivigt ett tag tycker! :)

KRAMAR! <3

Svar: Visst kan vi göra länkbyte, men bara i menyn så fall :) Länkar dig nu, kul att du gillar inledningen. :)
onenovdirection.blogg.se

2012-07-07 @ 18:29:13
URL: http://onedhistorier.blogg.se/
Postat av: Ella

Det här verkar lovande, räkna med mig till 2 augusti :D Hmm.... Jag tror att Harry ska vara huvudpersonen eftersom han oftast får tjejerna, och Lisa verkar vara den svårflörtade typen ;)
/Ella xxx

2012-07-07 @ 21:52:19
Postat av: Maria <3

jag tycker den borde handla om Zayn :)(för han e min favo älskar alla killarna men Zayn har något extra) älskade din förra novell och tror att den här kommer att bli minst lika bra !! :-)

2012-07-08 @ 17:19:35
Postat av: Maja

Harry eller liam :)

2012-07-11 @ 17:51:22
Postat av: Therese

Jag tycker att det ska handla mellan Zayn eller Harry.
Harry får tjejer att falla pladask för honom men kanske inte med henne om hon är sådär kritiskt när det gäller val av killar.
Zayn är 'the bad boy'i bandet och han kanske kan få henne att inse vikten med skolan och livet.

2012-07-14 @ 14:36:08
URL: http://eclipsis.blogg.se
Postat av: Lova

Louis! Finns ju ingen novell som handlar om honom! Alla handlar om Zayn, Niall eller Harry! Jag vet att Liam och Louis har flickvänner i verkligheten, men hallå? Det är ju en novell! Snääääälllllllla LOUIS!!! <3 Du skriver bäst!

2012-07-15 @ 11:03:55
Postat av: Daniella

ZAYN!!!!!!!!!!!!:DDD

2012-07-15 @ 11:21:20
URL: http://www.tryingtobediffrent.blogg.se
Postat av: Anonym

tycker Harry passar bra in i denna, haha c:

2012-07-15 @ 14:40:32
Postat av: bea

vad är det för telefonsamtal???? hjälp måste få vetttttttaaaaaa!!!!!!!

2012-07-15 @ 16:52:49
URL: http://takenbyou.blogg.se
Postat av: Vilma

Den verkar super bra och jag längtar verkligen till 1 augusti, jag tycker Harry eller Zayn för det skulle nog passa dom i den här novellen! Kram :)

2012-07-19 @ 18:05:42
Postat av: Alva

Louis!!...:D

2012-07-30 @ 20:40:56
Postat av: Anonym

Ska du inte lägga ut den nu eller? :)

Svar: Mitt internet krashade, hatar när sånt händer :/
onenovdirection.blogg.se

2012-08-01 @ 19:44:43
Postat av: canciones infantiles

I do consider all the concepts you've introduced for your post. They are really convincing and can definitely work. Still, the posts are very brief for newbies. May just you please prolong them a little from next time? Thanks for the post.

2012-09-30 @ 00:13:52
URL: http://www.canciones-infantiles.es/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

Din hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0