Make My Day - kapitel 16


Föregående: (Elises perspektiv) "Kör till" sa min mun av sig själv, jag såg att Henke log. Han såg nog fram emot att se mig skrika i spökhuset. Jag gick in i mitt rum, fixade mig och tog min nästan nya systemkamera som jg köpt strax innan London resan.


Vi stod vid busshållplatsen och väntade på att bussen skulle komma. Det var ganska varmt ute, trots att ljusgråa moln täckte himlen och skymde solen för tillfället. Alla verkade förväntansfulla att se vaxdockorna på Madame Toussaudes, men jag och Samira var mest uppspelta då vi aldrig hade varit där.
Bussen kom och vi satte oss längs bak.

Samiras Perspektiv
När vi gick av bussen kunde man se Madame Toussaudes fina ingång. Vi gick mot den och jag och Elise tittade på varandra med ivriga ögon, som två barn på julafton. När vi kom till kassan ställde sig Henke längs fram för att betala inträde han köpte även biljetter till spökhuset som Elise berättat att han skulle göra. Jag log lite, själv älskade jag spökhus, men Elise såg mindre glad ut och darrade lite där hon stod bredvid Henke.

Johannas perspektiv
Både Elise och Samira stod med öppna munnar och tittade på de olika dockorna som föreställde kändisar. Jag och Henke skrattade lite åt deras miner, fast vi hade ju trots allt också sett ut så när vi varit på Madame Toussaudes för första gången.
"Åh titta!" utbrast Elise. "Där är ju Justin Bieber dockan!" hon sprang fram till den, trängde sig före några småbarn och log stort mot kameran. På första bilden log hon och på andra bilden pussade hon honom på kinden. Elise hade varit ett jättestort fan av honom för något år sedan. Vi fortsatte att ta kort med en massa kändisar Henke var fotograf på de flesta. När vi kom till slutet ställde sig Henke som om han vore förstenad. "Vi måste ta foton med denna kändis också, även om jag inte vet vem det är" skrattade Samira och jag gick fram för att fota.

Elises perspektiv
Jag var fortfarande hyper efter att ha fotats med Justin bieber vaxdockan, även om jag inte hade visat att jag var det. Det var för något år sedan jag varit som mest beliber, och om man en gång är beliber så är man det nog för alltid. Det hade alltid varit en dröm att fotas med justins vaxdocka. Vi gick igenom resten utan att jag brydde mig särskilt mycket. Det jag tänkte på var Henke, Justin Bieber dockan och att vi snart skulle gå i Madame Toussaudes spökhus. När vi kom till slutet av vaxdockorna ställde sig Henke som om han varit en vaxdocka.
"Vi måste ta foton med denna kändis också, även om jag inte vet vem det är" sa Samira skrattandes och Johanna gick fram och tog upp min kamera som hon hade i ett band runt halsen.
På första bilden skrattade vi och gjorde roliga miner, likaså på andra, tredje och fjärde, medan Henke stod blick stilla på alla, tills han på sista bilden pussade mig på kinden, precis som jag gjort på Justin dockan. En stöt gick igenom mig, spökhuset kanske inte skulle bli så farligt trots allt.
"Hallå Elise" sa Samira. Hennes ansikte var bara några få centimeter från mitt. "Det här är Therese" Samira presenterade en tjej som stod bredvid henne, tjejen hade säkert kommit då jag stått och dagdrömt. "Hej Therese jag är Elise!" svarade jag. Nu kom jag på vem det var - tjejen som Samira berättat att hon träffat på flygplatsen. Therese hade rött hår som just nu strålade vackert eftersom solstrålarna genom fönstret föll på henne. Jag tittade på Henke, han såg ut att vara helt försjunken i tankar och tittade på Therese. "Henke, vi ska gå till spökhuset" sa jag till honom. "Va? vilket spökhus" svarade Henke. Jag tittade förvånat på honom. Var det inte han som så gärna ville dra med mig till spökhuset nyss. Det enda han gjorde var att stirra på Therese.

- - -
Inte så nöjd med denna delen :S
Varför tror ni Henke tittar så mycket på Therese?
Fiint väder det är, ifall det inte blir någon bra uppdatering har ni förklaringen..
Kram X


Kommentarer
Postat av: Sandra!

Skitbraa! Meraaa!

2012-05-27 @ 21:18:56
URL: http://novellbloggonedirection.blogg.se/
Postat av: Therese

Skitgrymt! säg inte att det inte var en bra del! Den var BRA! Du får sluta säga det inte är bra för det är jättebra! :)

2012-05-28 @ 13:26:12
URL: http://eclipsis.blogg.se/
Postat av: Design blogg.

Behöver du en ny design till din blogg ? :)

Kika gärna in på min design blogg!

2012-05-28 @ 16:08:17
URL: http://mehelpyouwithdesign.blogg.se/
Postat av: 1Dnovell, hearts beats harder

Hej! :)

Jag har precis skaffat en novell om killarna. Skulle vara jättekul om du kunde kolla in den, och kanske kunde göra länkbyte? :)

2012-05-28 @ 21:31:39
URL: http://heartsbeatsharder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

Din hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0