Make My Day - kapitel 14


Föregående: (Samiras Perspektiv) "Vem är du?" "Känner du OneDirection" "Dejtar du Niall?" En skara på åtta tjejer tittade ilsket på mig. De var alla kraftigt översminkade och pratade i en ton som sa: 'Här bestämmer jag'. "Men svara då!" sa en blond tjej kaxigt. Vad skulle jag svara? Panikslaget tittade jag mig omkring, men insåg snabbt jag var omringad av tjejerna.

- - -
Paniken började växa och jag försökte ta mig ut ur ringen, vilket bara gjorde så att tjejerna kom närmare. Jag kände någon greppa tag om min handled och väntade bara på att jag skulle få ett slag i huvudet. Istället blev jag bortdragen från tjejerna och snart märkte jag att jag var utanför flygplatsen. "Tack så mycket" sa jag och tittade upp. Tjejen som hade hjälpt mig hade fint rött hår och gröna ögon. "Det är lugnt, det såg ut som att du behövde hjälp" svarade hon. "Förresten, jag heter Samira" presenterade jag mig. "Jag är Therese" svarade tjejen.

Thereses perspektiv
Äntligen var jag tillbaka i London! Det var ändå här jag trivdes bäst, i min hemstad. Flygresan från Tyskland hade varit okej, men inte något mer. Jag gick en bit och insåg att jag hade hamnat vid de avgående flygen. En bit från mig stod några killar och en tjej, som antagligen skulle ta farväl av varandra. Killarna gick iväg och tjejen stod kvar ensam. Plötsligt kom det en massa tjejer och började prata med röster lika höga och självsäkra som mounteverest till tjejen som hade sagt Hejdå till killarna. Hon tittade panikslaget runt sig och impulsmässigt sprang jag fram, tog tag i hennes handled och sprang ut ur flygplatsen med henne. Jag ledde henne en bit bort så att tjejerna som omringat henne inte skulle se oss. "Tack så mycket" sa tjejen. "Det är lugnt, det såg ut som du behövde hjälp" svarade jag. "Förresten, jag heter Samira" sa hon. "Jag är Therese" sa jag och log. Sedan förvann mitt leende gradvis. "Vet du varför du blev omringad?" frågade jag försiktigt. "De märkte nog att jag var kompis med killarna, och kanske mer än kompis med Niall och de ville säkert hota mig så att de fick träffa killarna." svarade Samira. Varför skulle de vilja träffa de där killarna? Tanken åkte runt och runt i mitt huvud. Plötslig kom jag på vad det var som mitt undermedvetna hade tänkt och innan jag hann behärska mig så frågade jag: "Vem Niall?" Nu när jag tänkte på det kom jag på att det hade varit fem ganska unga killar och än lite äldre, antagligen Paul, deras livvakt. "Niall Horan" svarade Samira efter ett tag.
Nu var det säkert, jag hade precis stått fem meter från One Direction. ONE DIRECTION! "Är du ett fan?" frågade Samira och log, hon hade antagligen sett min reaktion. "Kind of" svarade jag och log stort. "Då ska du få träffa dem när de kommer tillbaka från Irland!" sa Samira glatt. "Du är bäst" sa jag och kramade henne. Sedan bytte vi nummer och började berätta om oss själva för varandra. Tillslut skilde vi oss åt för att Samira skulle ta bussen och jag skulle åka taxi.

- - -
Ganska kort med mer hann jag inte.. Therese, nu är du med iallafall! Hoppas du är nöjd med vad jag skrev och du kommer självklart att vara med i flera kapitel :)


Kommentarer
Postat av: Sandra!

Braa! :)

2012-05-23 @ 21:10:15
URL: http://novellbloggonedirection.blogg.se/
Postat av: Therese

Det var jätte bra som vanligt! Haha och nejdå jag är mer än nöjd :D

2012-05-23 @ 21:37:38
URL: http://eclipsis.blogg.se/
Postat av: Somenovels Josh Hutcherson novell

Sv: Visst, jag lägger till dig nu!:D

2012-05-24 @ 16:13:58
URL: http://somenovels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

Din hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0