Make My Day - kapitel 12


Föregående: (Nialls Perspektiv) När jag kom hem var Zayn hemma och han satt och tittade på TV, ingen ovanlig syn.
"Hur gick det?" frågade han när han såg mig. "Bra" svarade jag hemlighetsfullt. Zayn tog en kudde och kastade på mig, men sedan återvände han till TV:n.
Jag gick in till köket och bredde några mackor då jag hörde mage kurra. Mackorna tog jag till soffan och slog mig ner bredvid Zayn.

Zayns Perspektiv
"NIAAAAALL, VAKNAAAA!!!" skrek jag för att väcka Niall. Niall vred på sig, men ignorerade annars min uppmaning. Jag började istället att kittla Niall och tillslut började han skratta och satte sig nyvaket upp i hans säng. "Vi ska till Irland ikväll och vi ska vara där i en vecka, så du måste packa!" sa jag. Niall fick en liten gnista i sina ögon. "Irland, vad ska vi göra där?" "Vi ska ha några spelningar i Dublin" svarade jag, varför hade Niall inte koll på det? "Samira" utbrast Niall. "Vad är det med Samira?" frågade jag och försökte låta irriterad, men i själva verket var jag nyfiken. "Jag måste ringa henne" svarade Niall och tog upp sin mobil.

Nialls perspektiv
Signalerna gick fram och tillslut svarade hon. "Samira" sa hon med en trött röst. "oh, förlåt, väckte jag dig?" frågade jag oroligt. "Det gör inget Niall, jag såg inte att det var du." "Jag undrar om vi kan ses vid milkshake bar? Vi ska åka till Irland ikväll och jag vill gärna träffa dig innan det." "Självklart" svarade Samira och jag kunde höra att hon log. "Om tio?" frågade jag. "Om tio" svarade Samira och vi la på. Jag tog snabbt på mig en grön lacoste tröja och ett par beiga shorts, sedan fixade jag till mitt hår och borstade mina tänder. "Vart ska du?" frågade Zayn när jag höll på att knyta mina skor. "Milkshake bar, träffa Samira". Zayn suckade lite lätt, men log. Han visste att Samira gjorde mig glad.
Eftersom det inte var särskilt långt till milkshake bar, så valde jag att gå, i en snabb takt och fyra minuter senare var jag framme. Samira stod redan utanför och när jag såg henne sprang jag fram för att ge henne en kram. Hon besvarade kramen och vi gick in. Vi beställde varsin jordgubbsmilkshake och satte oss ner vid ett bord i hörnet. "Jag och bandet kommer att ju åka till Dublin, och vi ska vara borta i en vecka." sa jag och såg att Samira slutade le. "Jag kommer att sakna dig!" sa hon och mitt hjärta gjorde en volt. "Jag kommer sakna dig mer" svarade jag och Samira fick tillbaka sitt vackra leende. "Kan vi inte gå ut till parken istället, det är så varmt här." föreslog Samira och jag höll med. Vi drack upp våra milkshakes och gick ut. "Ska det bli skönt att komma till Irland?" frågade Samira och jag log. "Ja, då kan inte killarna reta mig för min dialekt eftersom jag inte kommer vara på långa vägar ensam om att ha den.." sa jag och låtsades vara ledsen, men sedan började jag skratta. Vi skrattade länge tillsammans och satte oss på en bänk eftersom vi kommit fram till parken. "Jag ville säga en sak till dig" sa jag. Samira tittade nyfiket på mig och väntade på en fortsättning. "Vi har ju inte känt varandra speciellt länge, men..." började jag. "Men.. Vadå?" frågade Samira med oroliga ögon. "...Jag älskar dig" andades jag ut.

- - -

Jag vet att detta kapitel var kort, men det är ju bättre än inget, huh? :)
BTW: hade besöksrekord igår, Välkomna alla nya läsare! Hoppas ni gillar novellen! X


Kommentarer
Postat av: Sandra ;)

Skitbra! Meeer!

2012-05-20 @ 11:16:32
URL: http://novellbloggonedirection.blogg.se/
Postat av: Some Novels

Kolla gärna in min novell blogg med Josh Hutcherson jag startade idag! Första delen är ute, kommentera gärna vad du tycker och vad jag kan förbättra! (förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer)

2012-05-20 @ 17:46:50
URL: http://somenovels.blogg.se/
Postat av: Novell av Evelina Friman

Hej!

Skulle du kanske vilja kika in på min novell? Skriver minst 1 kapitel varje dag! Jag lovar att du inte blir besviken.. ;)



Tack :D

2012-05-20 @ 19:09:27
URL: http://ffonedirection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

Din hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0